Chime iade gecikmeleri nedeniyle 3,25 milyon dolar ceza ödeyecek
Dijital bankacılık hizmeti Chime, hesaplarını kapatan müşterilere zamanında geri ödeme yapmadığı için ABD Tüketici Finansal Koruma Bürosu (CFPB) tarafından 3,25 milyon dolar para cezasına çarptırıldı. Salı günü açıklanan ceza, Chime’ın etkilenen tüketicilere en az 1,3 milyon dolar geri ödeme yapmasını da gerektiriyor.
CFPB’nin eylemleri, kurumun teknoloji devleri tarafından sunulan dijital ödemeler ve akıllı telefon cüzdanı hizmetlerini düzenlemeye de ilgi göstermesi nedeniyle, finansal teknoloji firmalarının gözetimine artan odağının altını çiziyor.
CFPB Direktörü Rohit Chopra, hızla büyüyen finans şirketleri için federal yasalara uyumun önemini vurgulayarak, “hızla büyüyen finans firmaları müşterilerine adil davranmalı ve federal yasaların bir öneri olmadığını anlamalıdır” dedi.
Söz konusu sorun, hesaplarını kapattıktan sonra geri ödeme alma konusunda önemli gecikmeler yaşayan binlerce Chime müşterisiyle ilgiliydi. Bazen haftalarca ya da aylarca süren bu gecikmeler, Chime’ın geri ödemeleri 14 gün içinde işleme koyma vaadiyle çelişiyordu. CFPB, bu gecikmelerin müşterilerin yükümlülükleri için gerekli fonlara erişimini engellediğini vurguladı.
Chime, gecikmelerin çoğunu 2020 ve 2021 yılları arasında üçüncü taraf bir satıcıda meydana gelen bir yapılandırma hatasına bağladı. Chime, sorunu tespit ettikten sonra, “Chime sorunu keşfettiğinde, hatayı çözmek için satıcımızla birlikte çalıştık ve etkilenen tüketicilere geri ödeme yaptık” dedi.
CFPB ile yapılan anlaşmanın bir parçası olarak Chime, etkilenen müşterilere tazminat ödeyecek ve hesaplarının kapatılmasını takip eden 14 günlük süre içinde iade edilmeyen en az 10 $’ları varsa, bireyler genellikle en az 150 $ alacaklar.
Chime tarafından ödenen 3.25 milyon dolarlık ceza, CFPB’nin finans kurumları tarafından haksızlığa uğrayan tüketicileri desteklemek üzere tasarlanan mağdur yardım fonuna katkıda bulunacak.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.