Haber

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Ekibi Yeni F1 Aracını Tanıttı!

Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANCE, geçen yılki W13’ten öğrenilenlere cesur çözümler getiriyor.

Zorlu geçen 2022 sezonundan öğrenilenlerin sonucunda şekillenen, W14 görüntüsü ile dikkat çekiyor. Ayarlamak, W13 Altta yatan konsepti korurken geliştirme, temel performans alanlarına odaklanır. Bu, seleflerinin ayırt edici DNA’sını koruyan olağanüstü değişikliklerin bir kombinasyonunu sunar. Tıpkı motor kapağındaki oluklu gövde yapısı ve yüzeyin altındaki diğer detaylar gibi…

 

Otomobilin dikkat çekici görünümü mimarisiyle sınırlı değil. 2020 ve 2021’in ikonik siyah görünümü, toplam ölçeği küçültme projesinin bir modülü olarak rafine edildi. W14’e devam edecek isimler, birlikte geçirecekleri ikinci sezon için bir araya geliyor. Lewis hamiltonVe George Russelüçüncü pilot olarak Mick Schumacher tarafından desteklenecek.

 

Takım Patronu ve Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı CEO’su Toto Wolff, “Beklentimiz her zaman Dünya Şampiyonası için rekabet edebilmek. Öte yandan geçen yıl rakiplerimizle mücadelemiz oldukça çekişmeli geçti. Biz de yetişiyoruz. Cephede rekabet etmek dayanıklılık, takım çalışması ve kararlılık gerektirir. Her milisaniyede verilecek savaşta her zorluğun üstesinden geleceğiz, takımı ön plana çıkaracağız ve çevrilmedik taş bırakmayacağız. Bu yıl tekrar öne geçmek için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz.”yorumunu yaptı.

Rafine bir konsept

Toto Wolff “Geçen yıl bizim için zordu ama çok şey öğrendik. Umarım 2023, sorunları nasıl çözeceğimizi ve arabanın gücünü nasıl geliştireceğimizi anladığımız yıl olur. W13 potansiyeline ulaşamadığımız bir performans sergiledi ve tüm yere basma kuvvetini (yere basma kuvvetini) piste yansıtamadık. Aracımız dönem sonunda çok iyi performans gösterdi. Ancak yine de bazı pistlerde yunuslama sorunu yaşıyorduk ve araç sürücülere hiçbir zaman iyi bir geri bildirim vermedi, bu da onları aracın sınırlarını zorlamakla sınırladı. Bu yüzden, W13’ün iyi taraflarını korumaya ve zayıf yönlerini düzeltmeye çalıştık.”yorumu yapar.

Takım sezon boyunca çözebilecekleri sorunları çözdüğü için geçen yılki arabanın performansını ortaya çıkarma mücadelesi hem Brackley hem de Brixworth için bir öncelikti. Dikkat çekici bir şekilde, yıl içindeki bu iyileştirme sezon sonunda yapıldı. Brezilya Grand Prix’si Unutulmaz bir ikiliyi mümkün kıldı (Russell ve Hamilton yarışı ilk iki sırada tamamladı). 2022 yılına kadar bu ilerleme, Teknik Müdür Mike Elliottheyecanlandırıyor Elliott “Geçen yıl ne yapmamız gerektiğini anladığımızda ilerleme kaydetmek için çok çalışmak zorundaydık. Sezonun sonuna doğru performansın arttığını görebilirdiniz ve kış dönemi için her şey sıfırlandı. Kaynak kısıtlamalarını veya diğer sorunları çözmeye odaklandığımız için bunu geçen yıl W13’te yapmak istedik ve yapamadığımız her şeyi yaptık.”yorumu yapar.

 

Ekibin odaklandığı alanlar arasında toplam ağırlığı azaltmak, sürücülere daha geniş bir hız aralığında daha dengeli bir araç stabilitesi sağlamak ve aerodinamik düzenlemelere daha fazla uyum sağlayan aerodinamik sağlamak yer alıyor. Bu, önemli ölçüde daha hafif bir şasi, revize edilmiş ön süspansiyon geometrisi, soğutma sistemi ince ayarları ve geçen yılki öğrenmeye dayalı rafine bir aerodinamik konsept gibi alanlara odaklanmayı gerektiriyor.

Mike Elliott bahsine gelince, “Gelecek nesil F1 araçlarında performans ayrıntılarda gizlidir. W14’e baktığınızda, W13’ün DNA’sının yanı sıra ayrıntılarda birçok gelişme ve gelişme göreceksiniz.”yorumu yapar.

Yeni yıl, yeni bir motto: “Her Şey Performansta”

Toto Wolff geçen yılki arabanın lansmanında “Forvet renklerimiz gümüş ve siyah olacak.” ve takım, 2023 arabasındaki performans nedenleriyle ikincisine geri döndü. Yeni nesil formül 1araçlarının yükün altında kalması önemli bir efor gerektirir ve ekibin özgün Gümüş Oklar nin efsanevi tasarımından ilham aldığı da bilinmektedir. Bununla birlikte, boyayı altındaki parlak alüminyuma kadar sıyırmak yerine, W14’ün baskın rengi parlak siyah karbon fiber olacak.

Toto Wolff’a gelince, “Geçen sene aracımız oldukça ağırdı. Bu yıl her gram ağırlığı kurtarabileceğimiz noktaları bulmaya çalıştık. Yani şimdi tarih tekerrür ediyor. Aracın bazı ham karbon parçalarının yanında mat siyaha boyandığını göreceksiniz. 2020’de dış cepheyi değiştirirken bizim için en önemli itici güç elbette her zaman kalbimizde olan çeşitlilik ve eşitlik ilkelerini desteklemek oldu. Siyah renk o noktada DNA’mızın bir parçası oldu, bu yüzden ona geri döndüğümüz için mutluyuz.”yorumu yapar.

 

Ancak tarihsel bağlar burada bitmiyor ve siyah dış kısım 1993’te Formula 1’deki yarışların bir parçası oldu. Sauber C12Aynı zamanda hatırlatıyor. “Mercedes’ten Konsept”Bu aracın gücünü kullanarak, üç köşeli yıldız 1955’ten beri ilk kezmotor sporlarının zirvesi olan Formula 1’e dönüşünün sinyallerini verdi.

Yaklaşan güç ünitesi geliştirme donma kuralları ve güvenilirlik düzeltmeleri

 

Mercedes’in Grand Prix yarışlarına yeniden katılmasını sağlayan Brixworth tarafından üretilen motorun yaratılmasından otuz yıl sonra, Northamptonshire fabrikası bir kez daha hareket halinde. Güç ünitesi evrimini dondurma kurallarının yürürlüğe girmesiyle, ekibin odak noktası iki temel alana kaydı; güvenilirlik ve yazılım.

Mercedes AMG Yüksek Performanslı Güç Aktarma Organları (HPP) Genel Müdürü Hywel Thomasgeçen yılki W13’ün getirdiği zorlukların sadece şasi ile ilgili olmadığını ve konuyla ilgili olduğunu belirtiyor. “Yılın en ağır zamanı. Dönem başlamadan önce bu kural döngüsünde son performans yazılım dondurma dönemini geride bıraktık, dolayısıyla yapacak çok işimiz vardı. Son zamanlarda en fazla performans artışını motoru kullanarak elde ettik, bu da yazılım yükseltmeleri anlamına geliyor. Bunun bu alanda gelişmek için son fırsat olduğunu bilmek, mümkün olduğu kadar çok işi gün ışığına çıkarmak için bize gerçek bir çaba verdi.  Sezon sonunda motorlar hırpalanmış ve hasar görmüştü. Şaside yapılan tasarım değişikliklerinin yanı sıra motorda yapılan değişiklikleri de gözden geçirdik ve ekip olarak yaptık. Bu yıl Güç Ünitesinde yapılan en büyük değişiklik, aracın yere düştüğünü algıladığımızda bizi daha da güçlendirecek olan güvenilirlik unsurları.”yorumu yapar.

Çeşitliliğin itici güç olduğu performans

 

Mercedes-AMG F1 W14 E PERFORMANSgeçen hafta İngiliz motor sporlarına ev sahipliği yapan gümüş taşı pistte tanıtıldı. Aracın tanıtımına yardımcı olanlar, ekibin en yeni çıraklarıydı ve PETRONAS onların stajyerleriydi. Personelin daha çeşitli bir iş gücü oluşturma taahhüdü değerli bir öncelik olmaya devam ediyor. 25’i hızlandırınçıraklık ve staj programlarımın bu alanda değerli ilerlemeler kaydetmesine yardımcı oldu.
 

Toto Wolff bahsi ile ilgili olarak, “2023 çıraklarımızın ve PETRONAS stajyerlerimizin bu yılki aracı tanıtmamıza yardımcı olması benzersiz bir şey. Bu bize olmayı hedeflediğimiz grubun ne olduğunu hatırlatıyor. Daha çeşitli ve performanslı bir organizasyon olma taahhüdümüz sarsılmaz ve bu konuda attığımız adımlardan memnunuz. Bu rakamlar olumlu gelişmeler gösteriyor ve daha fazlasını hedefliyoruz. Accelerate 25’in lansmanından iki yıl sonra, düşünmek için iyi bir zaman; Kaydettiğimiz ilerlemeden memnunuz ve nasıl ilerleyeceğimizi netleştirmemiz gerekiyor. Ancak odak noktamız sadece işe alım değil; aynı zamanda çeşitli yeteneklerimizin savunulması ve geliştirilmesi ile de ilgilidir. Bu hedeflere ulaşmak için çaba göstermeye devam etmek istiyoruz.”yorumu yapar.

 

Hızlandırma 25 programı, tüm yeni çalışanlar en az  %25’i Toplumda yeterince temsil edilmeyen gruplardan gelme amacını resmileştirir. İki yıl önce lansmanından bu yana, kadın ekip üyelerinin oranı %12’den %16’ya yükseldi. Ocak 2023 itibariyle, etnik azınlık kökenli personel sayısı da %3’ten %9’a yükseldi.

Sezon Öncesi Durum

 

Bahreynüretim yeri sezon öncesi testlerinde güvenilirlik, korelasyon ve öğrenme odak noktası olacaktır. Dönemin ilk yarış hafta sonundan önce sadece üç günlük pist deneyimi düşünüldüğünde, başarılı testler bir zorunluluk haline geliyor.

Dönem öncesi sınavlarda Mike Elliott “Geçen yıl aracın stabilitesi açısından hiçbir zaman potansiyele ulaşamadık. Dönem başında yaptığımız olağan işler, düzeltmeye çalıştığımız sorunlar nedeniyle mümkün olmadı. Arabadan en iyi performansı nasıl alacağımızı ve daha fazla gelişmeyi hızlandırmak için ne öğrenebileceğimizi anlamak için elimizden geldiğince çok şey öğrenmemiz gerekiyor. Şasi tarafında, öğrenmek için tamamlamak istedikleri muazzam miktarda iş var. İşimizi yaparken arka planda olmalı ve aracın patlak vermesine yardımcı olmalıyız.”diyor.

 

Brackley ve Brixworth arasındaki bu simbiyotik ilişki, ekibin geçen yılki gelişimi için paha biçilmezdi. “Her iki tarafta da sahip olduklarımızı nasıl alıp her alanda gelişebileceğimizi bulmak için birlikte çalıştık. Bu yıl devam eden yakınlığın sonucunun ne olduğunu görmek heyecan verici.”diyor Mike Elliott.

Toto Wolff da aynı fikirde: “Geçen yıl tüm organizasyon olarak ayağımızı gazdan hiç çekmedik. Aracın istediğimiz yerde olmadığını anlayınca tüm imkanlarımızı seferber ettik. Bu süreç sezon boyunca durmadı. Önümüzdeki sezona başlamaya hazırlanıyoruz. Organizasyon, sonunda gridin ön sıralarında mücadele edecek kadar rekabetçi olacak. Bir araç bulmak için çok fazla çaba, motivasyon ve enerji görüyorum.”

Coşkulu bir ekip

Bu güç hem Lewis’e hem de George’a ilham veriyor.

 

“On yılı aşkın bir süredir bu ekibin bir parçasıyım ve insanların gösterdiği çabaya her zaman hayran kalmışımdır. Çalışanların işlerine bu kadar şevk ve tutkuyla yaklaşmalarını ilham verici buluyorum.”Lewis Hamilton diyor.

George Russell da aynı fikirde: “Geçen sezon takımın aracı geliştirme şeklinden inanılmaz derecede etkilendim. 2022 boyunca ivme kazandık ve bunun kış boyunca nasıl ilerlediğini görmek bizi heyecanlandırıyor.”
 

W14 ile ilgili ilk düşünceler

 

George Russell, W14 hakkında” Estetik olarak harika görünüyor! Cesur, agresif ve göze çarpıyor.” Daha sonra; Lewis Hamilton da şunları söyledi: Arabanın gelişimini ve yapılan değişiklikleri görmek büyüleyici. Arabanın birçok parçasını yeniden tasarladık, optimize ettik, yeniledik ve ortaya çıkan şey oldukça etkileyici. Ve yeni görünümü seviyorum! Neredeyse “Şaka yapmıyoruz” diye bağırıyor.yorumu yapar.

 

Geçen dönem, George Russell’a ilk pol pozisyonunu ve Grand Prix zaferini getirdi. Bu yıl daha fazla başarı bekliyor. Russell başlamak için can attığını belirtiyor ve ekliyor: “Uzun bir kış oldu ve W14’ün beklentilerimizi karşılayıp karşılamayacağını görmek için sabırsızlanıyoruz. Heyecanlıyım ve sezonun bu noktasında konuşacak çok şey olsa da, hala görmemiz gerekiyor.” Araç piste çıktıktan sonra nasıl performans gösterdiğimizi.”

 
Kariyerinde ilk periyodu galibiyetsiz tamamlayan Lewis Hamilton oldukça motive ve bu periyoda geri dönecek gibi görünüyor. hamilton, “Tekrar yarışacağım için heyecanlıyım. Sakin, güç dolu hissediyorum ve odaklanmam sertleşti. Kazanmak için ne gerekiyorsa yapmaya hazırım.”

Lewis ve George grup arkadaşları olarak ikinci dönemlerine başlıyorlar, ancak 2023 için yedek sürücüde bir değişiklik var. Mick Schumacher, Haas F1 İki yıl yarış pilotu olarak çalıştıktan sonra ekibe katılır. 23 yaşındaki Alman pilot şöyle diyor: “Her zaman Mercedes’e çok yakın hissettim. Takımın bir parçası olduğum için çok mutluyum ve W14’ün gelişmesine yardımcı olma konusunda rolümün ne kadar önemli olacağını biliyorum.”

Sporun büyümesi hızla devam ediyor; Amerika Birleşik Devletleri’nde Üçüncü Grand Prix Las Vegasbir yarış, rekor seyirci ve kısa bir mola ile Hayatta Kalmak için Sürünyeni dönem.

Toto Wolff F1’in gördüğü küresel ilgiyle ilgili olarak, “Formula 1 dünya çapında güçleniyor. İyi içerik sağladığımız için bunun mümkün olduğunu düşünüyorum.”Diyor.

2026 yılına kadar Petronas ile devam… 

PETRONAS ile takımın ortasında devam eden Ticari Unvan ve Teknik İştirakin 2026 yılından itibaren uzatılacağı açıklandı. PETRONAS ile iştirakleri için Toto Wolff PETRONAS artık sadece bir ortak değil, biz bir aileyiz ve uzun yıllar boyunca tek bir ekip olacağız. Pist performansımızda standardı bir kez daha belirleme ve küresel bir spor takımının net sıfır geleceğe geçişine öncülük etme hırsıyla hareket ederek PETRONAS ile geleceğe doğru yarışıyor olmaktan heyecan duyuyoruz.”diyor.

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Group Ticari Direktörü Richard Sanders  “F1’in küresel büyümesi, ortak ekosistemimize katılmaya yönelik sürekli artan ilgiye olumlu yansıyor. Hem G42’ye hem de Qualcomm’a ev sahipliği yaparak lansman gününün heyecanını artırmaktan gurur duyuyoruz. 2023 sezonu öncesinde iş birliği yaptığımız diğer birçok harika markayla, hem onlarla hem de uzun süredir devam eden ortaklarımızla yıl boyunca yakın bir şekilde çalışmayı dört gözle bekliyoruz.”yorumu yapar.

 

Yeni Sponsorluklar

Ekip ayrıca aileye katılacak son sponsorları da duyurdu. Amerikan çok uluslu Qualcomm TeknolojileriVe AslanağzıMarka ile stratejik ortaklık yapılacaktır.  Buna ek olarak, Abu Dabi merkezli teknoloji grubu, personel, insanların yeteneklerini ve yaşamlarını geliştirmek ve kolaylaştırmak için yapay zeka (AI) kullanıyor. G42ile de işbirliği yapar

Yakın zamanda duyurulan dört anlaşmanın ardından 2023 dönemi öncesi gruba katılacak en son global oyuncular şu şekilde:

  • Son teknoloji kablosuz elektrikli el aletleri ve bahçe ekipmanlarının başkanlık üreticisi Einhellekibin ‘Resmi Alet Uzmanı’ oldu.
  • Araç yaşam döngüsü yönetim şirketi Solerave ödeme teknolojisi şirketi Nuveiayrıca personel ile çok yıllı yan kuruluşlar üzerinde anlaşmaya vardı.
  • Sherwin-Williamsayrıca F1 araçları için otomotiv boyası ve kaplamalarının onaylı tedarikçisi olarak kadroya katıldı.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Batıkent Evden Eve Nakliyat
televizyon tamircisi en yakın
Bir çok Teklif Al
Başa dön tuşu