Ekonomi

Zeekr, elektrikli araç pazarındaki patlamadan yararlanarak ABD halka arz ayrıntılarını açıklamaya hazırlanıyor

Konuyu bilen kaynaklara göre, Çinli otomobil üreticisi Geely’nin üst düzey elektrikli araç (EV) markası Zeekr, bu hafta ABD’de ilk halka arzını (IPO) halka arz etmenin eşiğinde. Bu hamle, ABD-Çin arasındaki gergin ilişkilere rağmen elektrikli araçlara olan küresel ilginin arttığı bir dönemde gerçekleşti.

Duyuru, HOUSING markasının hisselerinin birkaç hafta içinde New York Menkul Kıymetler Borsası’nda listelenmesine yol açabilir. Ancak isminin gizli kalmasını isteyen içeriden kişiler daha fazla ayrıntı vermedi.

Goldman Sachs ve Morgan Stanley(NYSE: HANIM )’in sigortacılık sürecini yönettiği bildiriliyor. Halka arzın büyüklüğü ve fiyatı henüz belirlenmedi. Hem Zeekr hem de Morgan Stanley yorum yapmayı reddetti ve Goldman Sachs yorum taleplerine yanıt vermedi.

Aralık 2022’de Zeekr, 1 milyar doları aşmak amacıyla Amerika Birleşik Devletleri’nde gizlice halka arz başvurusunda bulundu. Ancak içeridekiler toplanan gerçek miktarın hedeflenenden daha az olabileceğini öne sürüyor. Zımni uygulamalar, şirketlerin ayrıntıları rakiplerinden daha uzun süre saklamasına olanak tanır ve özellikle halka arz zaman çizelgesi sabit olmadığında ek esneklik sağlar.

Halka arz, Pekin’in 2021’de yurt dışı hisse satışları üzerindeki kontrolünü sıkılaştırmasından bu yana iki yıl içinde Çinli bir şirket tarafından gerçekleştirilen ilk büyük ABD halka arzı olabilir. Bu, araç çağırma devi Didi Global’in ABD borsasında listelenmesinin ardından yapılan siber güvenlik soruşturmasından kaynaklandı.

Şubat 2023’te Zeekr, markaya 13 milyar dolar değerinde bir finansman turunda 750 milyon dolar topladı. yatırımcılar arasında Intel Corp.(NASDAQ: INTC) çoğunluğuna sahip olunan otonom sürüş teknolojisi şirketi Mobileye Küresel(NASDAQ: MBLY) CEO Amnon Shashua ve Çinli pil devi CATL de oradaydı.

Tesla’nın (NASDAQ:TSLA) bu yılın başlarında Çin’de başlattığı ve tamamen elektrikli araç üreticilerinin kârlılığını etkileyen fiyat savaşına rağmen Zeekr, kârlılığının arttığını gördü. Bunun nedeni büyük ölçüde şirketin ana şirketi Zhejiang Geely Holding Group’un üretim tesislerinden ve maliyet tasarrufu yeteneklerinden yararlanabilmesidir.

Zeekr CEO’su Andy An, ağustos ayında şirketin yılın ilk yarısında çift haneli brüt kâr elde ettiğini, 2022’de ise %5 brüt kâr elde ettiğini açıklamıştı. 2021 yılında kurulan Zeekr, EV satışlarında tüm markalar arasında 13. sırada yer aldı. Yılın ilk dokuz ayında 79.028 adetlik satışla Çin, 2022’nin aynı dönemindeki satışların iki katından fazlasına ulaştı.

Şirket, Çin’de dört KONUT modeli sunuyor ve 269.000 yuan (36.927,22 $) fiyatla 001 hatchback en çok satan model oluyor. Zeekr ayrıca Hollanda, İsveç, Almanya, İsrail ve Kazakistan gibi yurtdışı pazarlara da açılmayı planlıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu