Ekonomi

United CEO’su Boeing’deki gecikmeler nedeniyle Airbus görüşmelerini başlattı

United Airlines, potansiyel olarak daha fazla A321neo jeti satın almak için Airbus ile ön görüşmelerde bulunuyor. Bu atılım, Boeing’in 737 MAX 10 jetlerinin teslimatındaki gecikmelere yanıt olarak geldi. United CEO’su Scott Kirby, Alaska Airlines 737 MAX 9’un karıştığı ve MAX 10’un sertifikasyon zaman çizelgesine ilişkin şüphelerin artmasına neden olan hava durumu olayının ardından Airbus ile durumu görüşmek üzere Toulouse’u ziyaret etti.

Kirby’nin Toulouse ziyareti, Boeing’in üretim kalitesi ve güvenlik kaygılarını gidermeye çalışırken karşılaştığı zorluklar açısından önemli bir gelişmeye işaret ediyor. Alaska Havayolları uçağında meydana gelen ve uçağın kısmen karaya oturmasıyla sonuçlanan olay, Kirby tarafından United’ın MAX 10 planlarını yeniden gözden geçirmesinde önemli bir faktör olarak tanımlandı.

United Airlines, 277 MAX 10 jeti siparişini iptal etmedi ancak Kirby, uçağın havayolunun iç planlarından çıkarıldığını belirtti. Bu, özellikle Airbus’un A321neo’sunun şu anda yüksek talep görmesi ve sınırlı sayıda bulunması nedeniyle United’ın filo ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağı sorusunu gündeme getiriyor.

Airbus’ın, fırsat ortaya çıkması halinde United’a bir teklif oluşturmak için piyasadan A321neo slotlarını geri satın almaya çalıştığı bildiriliyor. United ile Airbus arasındaki olası anlaşma, A321neo’nun mevcudiyetine ve United’ın Boeing ile olan mevcut sözleşmesinin ayrıntılarına bağlı ve yoğun müzakerelerin konusu olması bekleniyor.

Boeing, MAX 9’daki kapı tıkanması olayı gibi kalite sorunlarına çözüm bulmayı taahhüt etti ancak ticari görüşmeler hakkında yorumda bulunmadı. Boeing Ticari Uçaklar CEO’su Stan Deal, yakın zamanda yayınlanan bir personel mektubunda, müşterilerde yaşanan aksaklıklardan duyduğu üzüntüyü dile getirdi.

United, geçici olarak yere indirilmesinin ardından Cumartesi günü MAX 9 ile uçuşlarına yeniden başladı. Bu arada, havayolunun Airbus’ın 2010 yılındaki anlaşmasına dayanan daha büyük A350 jetleri siparişi defalarca ertelendi ve teslimatın 2030 yılı civarında olması bekleniyor. United’ın CFO’su Michael Leskinen, havayolunun eskiyen A350’lerin teslimatına başlama niyetinden bahsetti. Boeing 777’ler önümüzdeki on yılın başlarında.

Airbus ile devam eden görüşmeler, A350’lerin yanı sıra A321neo jetlerinin teslimatı için daha kesin bir zaman çizelgesini de içerebilir. Bu, Airbus ve Boeing arasındaki rekabet dinamiklerinin altını çiziyor ve United, bu rekabette tarihsel olarak önemli bir rol oynadı. Havayolunun mevcut uçak ihtiyaçları, MAX programı için kritik bir zamanda geliyor ve Dublin’deki havacılık finansörleri toplantısının odak noktası olması bekleniyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu